diumenge, 16 de març del 2014

Quina estructura ha de tenir l'educació secundària?

Durant les següents línies argumentaré els motius pels quals considero que l’educació ha de tenir una estructura integrada, i no segregada o selectiva.

El primer argument que he de comentar és que a una entrada anterior vaig afirmar que l’educació finlandesa era millor que la coreana, i per tant, considerava que l’educació de Finlàndia era un model a seguir, perquè la seva educació era més activa, més cooperativa, les hores lectives eren les adequades a les necessitats dels nens i nenes, etc. Per aquest motiu, no em contradiré, i com que l’educació Finlandesa té una estructura integrada, en un primer moment he d’afirmar que l’estructura integrada és millor que la segregada i que la selectiva.

Però aquest no és l ’únic motiu, ja que penso que ens hem de centrar en l’equitat. Els resultats educatius han de ser independents de la situació socioeconòmica i altres factors que poden comportar un desavantatge educatiu. A més a més, l’educació ha d’ajustar-se a les necessitats de cada individu. És evident que no hi ha cap sistema educatiu que hagi creat igualtat de coneixements, ja que cap genera recursos i condicions que permetin aquesta igualtat. Però ñes un fet necessari. Per tant, amb aquesta politica educativa argumento el motiu principal pel qual considero que l’estructura dels sistemes educatius han de ser integrada.  

A més a més, considero important recalcar el fet de que el professorat sigui el mateix en moltes assignatures de l’educació secundària, i per tant, aquest treballi no únicament una assignatura com podem veure en el sistema educatiu d’Espanya, si no que porti una àrea (per exemple, matemàtiques, física i química). És possible treballar diversos aspectes que pertanyen a diferents assignatures en un mateix projecte. Per tant, penso que el professorat podria coordinar correctament els continguts de les assignatures que imparteix per tal de poder barrejar-les i treballar els temes en totes les assignatures de la mateixa àrea.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada